Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (5)

KDG (4)

Odisee (4)

UCLL (4)

VIVES (4)

DocAtlas (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

PXL (3)

Arteveldehogeschool (2)

Thomas More Mechelen (2)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (4)

English (1)


Year
From To Submit

2015 (5)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Moocs, high technology & higher learning
Author:
ISBN: 9781421417790 Year: 2015 Publisher: Baltimore Johns Hopkins University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In MOOCs, High Technology, and Higher Learning, Robert A. Rhoads places the OpenCourseWare (OCW) movement into the larger context of a revolution in educational technology. In doing so, he seeks to bring greater balance to increasingly polarized discussions of massively open online courses (MOOCs) and show their ongoing relevance to reforming higher education and higher learning.Rhoads offers a provocative analysis of a particular moment in history when cultural, political, and economic forces came together with evolving teaching and learning technologies to bring about the MOOC. He argues persuasively that the OCW and MOOC movements have had a significant impact on the digitalization of knowledge and that they have helped expand the ways students and teachers interact and develop ideas collaboratively. He also critically analyzes the extensive media coverage of MOOCs while examining empirical studies of MOOC content delivery, the organizational system supporting the OCW/MOOC movement, and faculty labor concerns.Too often, technology advocates champion the MOOC movement as a solution to higher education’s challenges without recognizing the pedagogical, social, and economic costs. MOOCs, High Technology, and Higher Learning challenges many of the democratic claims made by MOOC advocates, pointing to vast inequities in the ways MOOCs are presented as an alternative to brick-and-mortar access for low-income populations. This book offers a clear-eyed perspective on the potential and peril of this new form of education.


Book
Mediawijsheid in de klas : Samen aan de slag!
Author:
ISBN: 9789078300069 Year: 2015 Publisher: 's-Hertogenbosch School voor de Toekomst

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe maak je jongeren mediawijs? Dit boek biedt docenten hulp. Het bevat bijvoorbeeld een complete methode Mediawijsheid met kant-en-klare opdrachten. Ook biedt het handvatten voor docenten die mediawijsheid in hun vak- of beroepscontext willen integreren.


Book
Samen de online wereld verkennen : een reisgids voor in de klas en thuis
Author:
ISBN: 9789491806353 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Sint-Niklaas Pica Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze reisgids voor de online wereld beantwoordt de meest gestelde vragen van ouders en leerkrachten omtrent mediaopvoeding, en biedt praktische tips en handige oefeningen voor op school en thuis. Verschillende reisleiders, ieder met hun eigen expertise, komen in dit boek aan bod. Aan het woord komen o.a. de Kinderombudsman, de digitale wijkagent, een opvoeddeskundige, een seksuologe en een basisschooljuf. Ook geeft een panel bestaande uit basisschoolleerlingen en een panel van middelbare scholieren hun mening over hun eigen ervaringen in de online wereld.


Book
Mediawijs opvoeden : hoe zorg je ervoor dat social media, apps en games leuk en veilig blijven
Author:
ISBN: 9789079729968 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Hogrefe

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat doet je kind eigenlijk al die uren achter het scherm?* Hoeveel schermtijd is op elke leeftijd reëel?* Hoe kun je grenzen stellen zonder dat dit leidt tot ruzie en frustratie?* Welke apps en games stimuleren denken en creativiteit?* Hoe ontwikkel je het 'media-instinct' van je kinderen?Onze kinderen groeien midden in het digitale tijdperk op. Ze spelen spelletjes op de xbox, chatten op hun smartphone, surfen op internet, of zijn geabonneerd op een Youtube kanaal. Een complete digitale wereld vol mogelijkheden, voordelen en kansen. Maar er zijn helaas ook nadelen en zorgen.Bovenstaande vragen komen de meeste ouders dan ook vast bekend voor. Hoe zorg je ervoor dat het achter de schermen leuk en veilig blijft? Hoe voed je je kind mediawijs op?Mediawijs opvoeden helpt daarbij. Het is voor ouders die hun kinderen verantwoord de digitale wereld in willen begeleiden. Op basis van wetenschappelijke kennis en praktijkervaring helpt Jodi Gold ouders van kinderen van 2 tot 18 jaar om een gezonde relatie tot technologie te ontwikkelen.Zij gaat daarbij in op belangrijke zaken als:* hoe ziet het snel veranderende technologische landschap eruit?* hoe beïnvloedt technologie de ontwikkeling van je kind?* wat voor effect heeft je eigen mediagedrag?* wat moet je tenminste weten over privacy, cyberpesten en andere gevaren?Als moeder van drie kinderen biedt Jodi Gold bovendien een schat aan praktische informatie. Alle hoofdstukken zijn voorzien van handige en nuttige tips.


Book
Verder kijken dan de hype : tablets : een didactisch instrument in de klas
Authors: --- ---
ISBN: 9789462344358 Year: 2015 Volume: *8 Publisher: Kalmthout : Abimo,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beelden van kleine kinderen die in de klas of thuis met een tablet spelen bevestigen het intuïtieve gebruik van mobiele apparaten. Maar met welke applicaties of apps spelen deze kinderen, wat leren ze en hoe worden deze tablets geïntegreerd in de onderwijspraktijk? ‘Verder kijken dan de hype' is een Praktijk- en Visieboek dat grondig uit de doeken doet op welke manier je tablets kunt inzetten in het onderwijs. Hierbij wordt de tablet vooral gezien als middel en niet als doel. Wat is ‘Verder kijken dan de hype'? • Inspiratieboek dat elke leerkracht verder wil laten verder kijken dan de hype zelf. • Handboek dat handvatten aanreikt om het tabletgebruik in de klas te faciliteren. • Concrete activiteiten en impulsen uitgewerkt voor kleuters en lagere school: in de les, als project, binnen thema's, klasuitstappen,… • Duidelijke vermelding van bruikbare apps en tools voor in praktijk. • Probleemoplossend, onderzoekend en samenwerkend leren bij kinderen en jongeren stimuleren en ontwikkelen. Deze uitgave sluit aan binnen het STEM-onderwijs. STEM, de internationale afkorting voor Science, Technology, Engineering and Mathematics, staat onder andere voor het leergebied wiskunde en de domeinen wetenschap en techniek binnen het leergebied wereldoriëntatie.

Keywords

Assistants numériques personnels --- Assistants personnels numériques --- Assistants électroniques de poche --- Computers [Electronic digital ] --- Computers [Electronische digitale ] --- Educational technology --- Electronic digital computers --- Elektronische digitale computers --- Enseignement -- Technologie --- Hand-held computers --- Handheld computers --- Instructional technology --- Microordinateurs de poche --- Nouvelles technologies de l'information et de la communication en éducation --- Onderwijs -- Technologie --- Onderwijstechnologie --- Ordinateurs de poche --- Ordinateurs numériques électroniques --- Palmtop computers --- Pocket computers --- Portatifs miniatures (Ordinateurs) --- TIC en éducation --- TICE --- Tablettes électroniques --- Technologie de l'instruction --- Technologie de l'éducation --- Technologie pédagogique --- Technologie éducative --- Technologies d'apprentissage --- Technologies de l'information et de la communication dans l'enseignement --- Technologies de l'information et de la communication en éducation --- Technologies de l'information et de la communication pour l'éducation --- Technology in education --- Zakcomputers --- Éducation -- Technologie --- ICT --- tablets --- Internet en onderwijs --- Lager onderwijs --- 454.52 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT-integratie --- 454.510 --- Kleuteronderwijs --- ICT : basisonderwijs --- Onderzoekend leren --- Coöperatief leren --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Computer ondersteund onderwijs --- ICT ; onderwijs ; Vlaanderen --- ICT ; onderwijs ; Vlaanderen. --- basisonderwijs --- Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- computerondersteund onderwijs --- mobile platforms (informatica) --- apps --- onderwijsvernieuwing --- School management --- PXL-Education 2015 --- didactisch materiaal --- computergestuurd onderwijs

Listing 1 - 5 of 5
Sort by